Dedem Korkut ( 3 )

           

Dedem Korkut yine geldi düşüme
Atını bağladı “hey” dedi; sustu
Dedi; “Derdin nedir düştün peşime
Şahit bize mızrak- yay” dedi; sustu

“Ay bala de hele harada birlik
Emanet değil mi sizlere dirlik
Cesaret toy idi din iman varlık
Türk’e Türklüğüydü pay” dedi sustu

Dedim; Dedem Korkut devran değişti
Sen ben illetinden derman değişti
Eski beylikler yok ferman değişti
Kutadgu Bilig’den duy” dedi; sustu

Dedi ki; “Ay bala de azar azar
Sonunda değdi mi sizlere nazâr
Aslı Türk olmayan Çinliye benzer
Yolda yoldaşınsa cay” dedi; sustu

Dedim; Dedem Korkut ey görkemli pir
Ne bir töre kaldı ne kutlu tabir
Oğuzun bu hale düşmesi nedir
Titredi gözleri “oyy “ dedi; sustu

Dedi ki ;Ay bala oğuz yiğidi
Neden almazsınız kutlu öğüdü
Size sizden gayrı derman yoğ idi
Hiç yâdla olur mu toy” dedi; sustu

Dedim; Dedem Korkut şahımız nice
İsyan edenler var gündüz ve gece
Yerine göz koymuş bir kutlu ece
“Er varken eceler zay” dedi; sustu

Dedi ki;” ay bala geveni var mı?
Obanın dışında seveni var mı?
Türk’e hasımlardan öveni var mı?
Varsa hakikati yay” dedi;” sustu”

Dedim; Dedem Korkut bozuldu birlik
Herkes beylik ister kalmadı dirlik
Ateşten gömlekmiş bu yolda erlik
“Ardına düşeni say” dedi; sustu

Dedi ki; “Ay oğul töredir direk
Kurt başlı otağda Türk’e Türk gerek
Dirlik bozulmazsa çeliktir bilek
Katırdan türemez tay” dedi; sustu

Dedim; Dedem Korkut ifrit hoca var
Ardında dolaşan türlü loca var
Derler el verdiği gizli pençe var
“Can çıkmadan çıkmaz huy” dedi; sustu

Dedi ki;” O mel’un pusuyu kurdu
Kaç obaya niza düşürdü durdu
Şimdi de gizliden bozkurda ürdü
Leşini kenara koy” dedi; sustu

Dedim; Dedem Korkut sohbetin yüce
Derdimin dertleri gitmesin güce
Yolun çok uzaktı dinlen iyice
Kaldırdı elini “Hayy” dedi; sustu

Dedi; “Be hey bala sadıksan şayet
Her zorun sonunda gelir inâyet
Türkün otağından iner mi rayet
Aslı bey olandır bey” dedi; sustu

Dedim; Dedem Korkut evveli hoştu
Kopuz erken çaldı kurultay coştu
Herkes karışıyor izanım şaştı
Soyu soyluyorken “vay” dedi; sustu

Dedi; “Demek zorda ırkımın teri
Böyle gün duymadım ezelden beri”
Dedim; Dedem Korkut netsin Makberî
“Sözlerin geceye ay” dedi; sustu


____________Makberî

Ahmet Akkoyun (Makberî - Ahmet Akkoyun)




.